Петро Камінь : “Покращення вже сьогодні – закриття залізничних станцій ? “
19:44 22/04/2012

Однак лозунг “Будуємо нову країну “, який поклала собі на щит команда Віктора Януковича – зобов’язує уряд ділити навіть неподільне. Дійшли з “реформами” і до залізниці.
За останній час проведено кілька , непомітних для зовнішнього спостерігача, змін в системі “Укрзалізниці”. Перша – відділення (передача в користування) рухомого складу ( піввагонів та критих вагонів ) приватним структурам. Тобто все, що дає прибутки – передавалося у використання ( оренду, лізинг) приватникам . Мало сумніву, що ці приватні структури були близькими до сімей керівництва уряду та держави.
Ще у минулому році , в переддень основної тіньової “трансформації” залізниці було введено операцію “Викупи ключ” : для того, щоб зняти пломбу з вагона та відкрити двері – отримувачу необхідно було взяти в приватній структурі “ключ” (паперовий дозвіл), без якого вагон просто не подавали під вигрузку.
Ще у минулому році , в переддень основної тіньової “трансформації” залізниці було введено операцію “Викупи ключ” : для того, щоб зняти пломбу з вагона та відкрити двері – отримувачу необхідно було взяти в приватній структурі “ключ” (паперовий дозвіл), без якого вагон просто не подавали під вигрузку.
Вартував такий “ключ” – 1000 гривень – плюс витрати на поїздку до Києва. Якщо врахувати кількість вагонів в Україні – не важко зрозуміти масштаби збагачування всього за один місяць якоїсь випадкової фірми чи особи ! Хтось відповів за таке нововведення ?
У віданні держпідприємства залишилися затратні та збиткові частини : ремонт та обслуговування залізничної колії, ремонт рухомого складу, пасажирські приміські перевезення. Тобто все те, на що можна брати кредити і що приведе до банкрутства “Укрзалізницю” перед приватизацією під маркою “оптимізації” структури.
Кілька місяців тому продовжилось “тихе реформування” залізниці, коли в один день всі права на замовлення рухомого складу передалися “наближеним” фірмам, які в той же день підняли тариф залізничних перевезень на 30 відсотків . Тупо і просто : старий тариф віддається “Укрзалізниці”, а 30 відсотків – на власний бізнес. “Чисто – по-пацанячому” ! Хоча після місяця переговорів клієнтура погодилася на 14 % надбавки – це також просто астрономічна цифра для бізнесу, який ні копійки не вклав в саму залізницю ! Це вам не пиріжки на базарі продавати!.
Масштабна робота по модернізації колії для введення в дію швидкісних поїздів під прикриттям “Євро 2012 ” – одна з тих базових операцій, яка зробить “Укрзалізницю” банкрутом та підготує для цього всі умови.
Взагалі , цікаво почути концепцію реформування залізниці на урядовому рівні. Як на мене, вона звучить сьогодні так : “Створення умов для комфортного відвідування Європи та Росії багатими людьми та відсторонення бідноти від залізничного транспорту”
Під приводом збитковості масово закриваються малі залізничні станції . Для прикладу , за пасажирським потягом “Луганськ-Львів” від Коростеня до Новограда -Волинського ( це близько 80 кілометрів ) не залишилося жодної зупинки ! Закриваються дизель- поїзди через Олевськ з Рокитно, денні маршрути з Коростеня до Шепетівки, інших “неприбуткових ” містечок.
Під приводом збитковості масово закриваються малі залізничні станції . Для прикладу , за пасажирським потягом “Луганськ-Львів” від Коростеня до Новограда -Волинського ( це близько 80 кілометрів ) не залишилося жодної зупинки ! Закриваються дизель- поїзди через Олевськ з Рокитно, денні маршрути з Коростеня до Шепетівки, інших “неприбуткових ” містечок.
Склалася ситуація, коли батьки відправляють дітей-студентів до Києва, Львова, Харкова – їдучи з сіл і міст автобусами за 70-80 кілометрів з домашніми харчами – щоб сісти на потяг Київ-Івано-Франківськ ! Такого не було протягом останніх 50 років !
Від своїх односельчан з Сербо-Слобідки та Рихальськ Ємільчинського району хочу сказати урядові Азарова та особисто віце- прем’єру Борису Колесникову : “За те, що ви закрили залізничні станції та зробили проблемним виїзд з цих сіл – ви отримаєте таку ж підтримку на виборах до ВР : жодного голосу вашій єврофутбольній команді в цих селах ви не отримаєте ! ”
Як і в багатьох інших. Так було сказано на страйкові олевської міської громади 19 квітня 2012 року :“Давайте відправимо цю футбольну євробанду на смітник !” Люди закидали колії сміттям та дошками, погрожували розібрати залізничне полотно.
Як і в багатьох інших. Так було сказано на страйкові олевської міської громади 19 квітня 2012 року :“Давайте відправимо цю футбольну євробанду на смітник !” Люди закидали колії сміттям та дошками, погрожували розібрати залізничне полотно.
Впевнений, що цим шляхом іде і міська громада Маріуполя, де сьогодні повинен відбутися мітинг за ініціативою Лілії Тихонової, голови профспілки підприємців Мариуполя . ““Наша цель – обратить внимание на проблему закрытия поездов и попытаться отстоять железнодорожное сообщение хотя бы на харьковском, питерском и киевском направлении, – сказала Лилия Тихонова. – Мы приглашаем мариупольцев к нам присоединиться, сказать свое решительное “нет” своеволию “Укрзалізниці” и потребовать отмены решения о закрытии поездов”.
Отже висновок напрошується сам по собі : ” Народе український ! З Партією регіонів ми “приїхали” ! І приплили ! ”
Нам лишається зробити все, щоб вони “пролетіли ” на виборах. І летіли , летіли, летіли ….
Як завжди : до Росії або Ізраїлю !
Петро Камінь – Товариство “Мале Коло”